امروز : پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

 


شماره 261


» بیشتر

بازارهای مالی در آستانه شرایطی قرار گرفته است که دقیقاً شبیه بحران مالی و اقتصادی سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۰۹ میلادی است؛ افزایش فشارهای تورمی فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد تا نرخ بهره را همچنان افزایش دهد و این مسأله در نهایت به‌ضرر رشد و رونق اقتصادی خواهد بود از طرفی افزایش به‌ضرر بازارهای مالی و سهام امریکا خواهد بود و این مسأله تا ۱۲ ماه آینده موجب وقوع رکود اقتصادی بزرگی خواهد شد که به‌زودی به سایر کشورهای بزرگ و صنعتی نیز گسترش خواهد یافت (دیوید روزنبرگ، اقتصاددان ارشد مؤسسه گلاسکین شف)

به گزارش کیتکو نیوز، دیوید روزنبرگ اقتصاددان ارشد موسسه گلاسکین شف تاکید کرد: بازارهای مالی در آستانه شرایطی قرار گرفته است که دقیقا شبیه بحران مالی و اقتصادی 2007 تا 2009 میلادی است.

بر اساس این گزارش وی افزود: بازارهای مالی پس از یک سال روند صعودی قیمت همه دارایی ها، اکنون به اوج خود رسیده است. شاخص سهام اس اند پی 500 آمریکا در ماه ژانویه به بالاترین سطح خود در سال های اخیر رسید و هم اکنون نیز همچنان به روند صعودی ادامه می دهد.

این تحلیلگر ارشد اقتصادی اظهار داشت: افزایش فشارهای تورمی فدرال رزرو را مجبور خواهد کرد تا نرخ بهره را همچنان افزایش دهد و این مساله در نهایت به ضرر رشد و رونق اقتصادی خواهد بود. افزایش نرخ بهره از سوی دیگر به ضرر بازارهای مالی و سهام آمریکا خواهد بود و این مساله تا 12 ماه آینده موجب وقوع رکود اقتصادی بزرگی خواهد شد.

به نظر می رسد وقوع رکود اقتصادی بزرگ در آمریکا به زودی به سایر کشورهای بزرگ و صنعتی نیز گسترش خواهد یافت.

کد خبر: 98698 تاریخ: 97/04/05 منبع: طلا